Jom klik

fuhhh  

Posted by PaNthEra TiGriS


Pergh penat nyer aku hari nie.Dah lar kene pg keje pagi, pastu kene serve jamuan tok org. Bnyk lak 2..
Pastu lak aku kene drive keta pg kat rumah pakcik aku kat taman melawati coz smlm pakcik aku kate anak die nk tunang. Kene lar drive walaupown penat, tp sebelum 2 aku kene balik rumah dulu coz nk mandi n bersiap-siap to pg sane nnt takut2 berbau lak badan aku. Pastu aku drive lar keta pg kl ngan parent aku n maklong aku. Lepas 10 minit aku bertolak hujan turun ngan lebat, hujan rahmat dari Allah S.W.T

Pastu bile dah sampai Tol Pedas, hujan pown berhenti. So aku terus drive ke kl ngan agak laju. Sampai kat kl, ayah aku suruh pg kat pasar raya chaw kit tok beli barang n buah- buahan. Tp x semena- mena hujan lebat lg, tp aku terus kan jugak pg ke pasar raye 2 walaupown hujan n jalan jam.
Sampai aje kat pasar raya 2, aku terus cari toilet coz dah tahan dari rmh. Sengal kan, kat rmh x nk lar buang ape yg patut.

Sesudah beli barang kat chaw kit, aku n family aku terus pg ke rmh pakcik aku kat taman melawati. Jalan sgt sesak n aku amik mase lebih 1 jam tok pg rmh die yg kebiasaan nyer hnya amik mase ½ jam aje. Pastu bile dah sampai kat kat rmh pakcik aku, aku dok aje lar kat situ smbil tgk tv.Kate tunang tp sepupu kate hnya merisik aje, tp siap ade hantaran lg.. Mlm nie lak bola final suzuki cup antara Malaysia vs Indonesia, mesti lar aku nk tgk Malaysia negara kesayanganku. Aku tgk penjaga gol Malaysia, khairul fahmi bermain ngan sgt bagus menepis dan menyelamat bola dari masuk ke jaring Malaysia. Tabik lar kat Khairul Fahmi n smue pemain Malaysia.

Pastu datang lar pihak lelaki tok merisik sepupu aku 2..ngah dok org 2 risik2 n berbual pasal hal nie, aku lak boleh lak tgk tv depan dieorng..huhuhu x pasal2 dieorg pown sorak bile Malaysia dapat gol pertama.. nie aku uploadkan pic yg aku tangkap td mase kat rmh pakcik aku tp cket lar x amik bnyk pown. 
Sepupu aku yg tersenyum sipu, huhu

Sesi pertanyaan 1

Sesi pertanyaan 2

Cincin merisik Disarungkan


Lepas makan aku terus aje balik rmh kat mlaka coz bsk nk kene keje balik, n aku jugak lar yg terpakse bersengkang mate drive keta walaupown aku dah mengantuk. Terlelap lar gak mase aku drive 2, pastu aku amik buah yg ayah aku beli td kat pasar raya chaw kit td tok hilangkan mengantuk aku n ternyata berhasil ia dpt menghilangkan rase mengantuk aku.  Akhir nyer sampai gak aku kat rmh dalam keadaan selamat, alhamdulillah n syukur kepada Tuhan atas rahmat yg diberikan kepada aku n keluarga.

salam

This entry was posted on Thursday, December 30, 2010 at Thursday, December 30, 2010 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 comments

agak menarik juga.. hari yang panjang dan memenatkan.. disamping peristiwa yg penting melibatkan keluarga dan negara=)

adat merisik-.. first time farah melihat adat merisik seakan adat meminang.. yela sbb kelurga farah lum ada yg dah berkahwin..

bola-.. kaum lelaki.. sudah pasti x boleh hidup tanpa bola.. waktu merisik pun boleh tgk bola ke??.. hurm.. hahha.. nasib baik malaysia menang.. dapat cuti 1 hari.. kalau mcm ni hari2 kan bagus.. x yah gi kelas or kerja..

anyway syukur la semuanya selamat..yela dalam 1 hari mcm- macam yang hendak dibuatnya..

so daus.. memandu tu yang kali .. spare buah banyak2 ya..
kalau x habis.. pos je kat penang ni.. drpd membuangkan.. hahha.. (gurau je)..

December 31, 2010 at 4:44 PM

aha, agak meriah gak majlis merisik 2..
biase lar laki x leh tinggal ngan bola, mesti giler ngan bola..
insya'Allah dauz akan pos buah kat sane ea

December 31, 2010 at 5:33 PM
Anonymous  

[url=http://dcxvssh.com]mOYcBScNIq[/url] - ktiFTdwGrSOsMHkBX , http://yuxeflk.com

December 12, 2012 at 1:41 PM

Post a Comment

Nana-nama Allah

Jom Klik