Jom klik

Topi Keledar!!!  

Posted by PaNthEra TiGriS

sorang aje yg pkai, yg lain langsung x pkai topi keledar..cari maut btul

Td aku baru aje balik dari rumah sewa untuk balik rmh kat kg aku nie..duk sedap aku bawak moto 2 sampai lar aku kat pekan Masjid Tanah nie..tup tup aku kene behenti moto coz traffic light dah merah, so aku kene lar tunggu coz aku nie pemandu yg berhemah..haha

tetiba lak ade sorang mamat nie bwk anak die 2 orang, 1 laki duduk kat depan n pempuan duduk kat belakang..mamat 2 dgn sesenang atie die aje langgar traffic light 2, nasib baik die x kene langgar dgn 1 keta coz keta 2 sempat brek..

Pastu mamat 2 leh lak wat muke selamba aje blah dari situ, klu aku lar yg bwk keta 2 aku maki aje mamat bengong 2..klu aku cume kesiankan budak2, aku x kisah pown klu mamat 2 cedera coz salah die yg bwk moto mcm 2..x igt ker ade budak yg naik same ngan die..B.d.h btul lar..

kite nie dah naik moto mesti lap pkeai topi, x kira lar dekat pown jarak perjalanan 2..nnt klu dah acident, patah tangan kaki n tengkuk baru nk nyesal..manusia cipta topi keledar nie tuk menjaga bahagian kepala kita dari hentakkan yg boleh bawa maut.

kan bagus pakai topi keledar mcm nie..Insya'Allah selamat perjalanan
accually aku pown same aje x pakai topi kat kg aku..klu pg kdai, memang sah lar aku x pakai topi..haha

This entry was posted on Saturday, February 12, 2011 at Saturday, February 12, 2011 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 comments

bagus nie....thanks for sharing....

February 19, 2011 at 11:41 PM

Post a Comment

Nana-nama Allah

Jom Klik